Waarom social media gebruiken als bouwbedrijf?

Facebook, twitter of instagram. U zou denken dat elk bouwbedrijf ondertussen actief gebruikt maakt van social media. Toch zien en horen wij nog vaak genoeg dat bouw gerelateerde bedrijven zoals installateurs, bouwbedrijven en architecten geen gebruik maken van sociale media omdat ze het idee hebben dat het weinig toevoegt.

Er was eens een tijd dat u uw boodschap verspreide via huis-aan-huisfolders en een eigen website als een onnodige kostenpost beschouwde. Uw klanten hoorden immers toch wel via via van u, want naast de weekkrant sponsorde u ook nog de voetbalclub. Toch heeft u zich eens laten overtuigen om toch ook maar een website te nemen en daardoor komen tegenwoordig eigenlijk best wel veel nieuwe opdrachten binnen.

Dit zelfde zal gebeuren wanneer u gebruik maakt van sociale media.

Meer bezoekers
Ten eerste zullen er meer bezoekers naar uw website worden geleid wanneer u berichten op twitter, facebook of instagram plaatst. Nou denkt u misschien: Wat ga ik er op zetten? Wat dacht u van uw afgeronde projecten! Dan kan uw omgeving meteen zien wat voor kwaliteit u levert!

Branding
Wanneer u gebruik maakt van social media kunt u laten zien waar uw bedrijf voor staat. Wanneer u enkel foto’s en berichten plaatst over utiliteitsbouw gerelateerde projecten weet de particulier dat u waarschijnlijk geen zin heeft om een kleine serre aan te bouwen. Wanneer u echter mooie foto’s maakt van serre’s en details van deze serres dan ziet deze particulier meteen wat voor kwaliteit u kunt afleveren.

Inzicht in bezoekers
Met behulp van sociale media krijgt u inzicht in de bezoekers van uw website, u ziet er namelijk een gezicht bij. Wat nou als 1 van deze gezichten aangeeft dat hij of zij gaat verhuizen? Stuurt u dan eens een berichtje waarin u aangeeft dat u vrijblijvend een prijsopgave kan doen voor de verbouwing. U zult versteld staan van het resultaat!

 

Related Posts

About The Author